niedziela, 23 kwietnia 2023

Szamanem być

 

Właśnie kurier przyniósł paczkę autorskich egzemplarzy książki pod tytułem "Szaman". Warto zwrócić uwagę na podtytuł "Wizje profetyczne" tom I  i poniżej na tytułowej stronie "Antologia osobista". Książkę wypuściło na świat literatury Wydawnictwo "OdeSFa" Odmienne Stany Literatury. Redaktorem naczelnym  wydawnictwo jest Jacek "Franco"Horęzga. Tom liczy ponad czterysta stron.
A zaczęło się skromnie: od propozycji wydania tomu moich opowiadań, którą mi uczynił Franco. Wybraliśmy kilka opowiadań już zamieszczonych w innych moich książkach oraz wiele nowych, które napisałam specjalnie do tego tomu. Franco zainteresował się opowiadaniem "Szaman", zamieszczonym w tomie "Tylko Ziemia". Książce mającej dla mnie znaczenie, od niej wszystko się zaczęło. Książka stała się popularna i decydująca dla mojej kariery literackiej. Okazuje się, że nadal wzbudza zainteresowanie, a opowiadanie "Szaman"  wywarło iście szamański wpływ na tom właśnie wydany. Wydawca zamieścił wiele wypowiedzi na temat mojej twórczości. Zacznijmy od umieszczonej na pierwszych stronach, którą napisał wydawca: "Fantastyczna twórczość Emmy Popik wymyka się jednak jednoznacznemu przyporządkowaniu. Jej opowiadania przypominają dziwne, oniryczne wizje mniej lub bardziej dalekiej przyszłości (stąd też wizje profetyczne jako nazwa podcyklu) w przestrzeni, których najcześciej "źle się dzieje w państwie ludzkim". To pierwsze strony. Na kolejnych opinie swoje zamieściła znakomita pisarka Luiza Dobrzyńska i wybitny Jacek Inglot. Nie będę przytaczać ich słów. Proszę zajrzeć do książki, by przekonać się, co "Szaman" naszamanił. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz